تایپ فارسی نویسی در اتو کد

تبلیغات


تایپ فارسی نویسی در اتو کد

مجموعه : ترفند ها,آموزش کامپیوتر ,,

تعداد بازدید :4973

 

 
 

 

روشهای مختلفی برای فارسی نویسی در اتوکد وجود دارد مثل استفاده از فارسی نویسهایی مانند فارسی نویس مریم و...اما رایج ترین و بی عیب ترین راه روشی است که در زیر به توضیح آن می پردازم :
 
برای فارسی نوشتن در اتوکد نیاز به فونت فارسی مخصوص اتوکد داریم که این یک سری از رایج ترین این فونتها را در انتهای همین مطلب لینک دانلودش رو گذاشتم پس از دانلود این پوشه به پوشه Font وارد شوید و تمامی فونتهای داخل پوشه را انتخاب کرده و آنها را در پوشه فونت برنامه اتوکد خود کپی نمائید .
معمولا مسیر پوشه فونت اتوکد به صورت زیر است:
 
مسیر فرضیC:Program FilesAutoCAD 2007Fonts
 
بعد از این کار برنامه اتوکد شما قادر به خواندن و نوشتن با فونتهای فارسی می باشد ولی نوشتن فارسی در اتوکد نیاز به طی مراحل دیگری نیز دارد :
برای فارسی نویسی در برنامه اتوکدی که فونتهای فارسی آن مانند آنچه که در بالا گفته شد نصب شده باید ابتدا یک Text Style فارسی به صورت زیر ساخت :
همانطور که در شکل می بینید وارد منوی Format در نوار ابزار بالای صفحه میشوید و گزینه Text Style را انتخاب می کنید :
بعد از انتخاب این گزینه پنجره ای به شکل زیر باز می شود:
 
 
اگر که قبلا یک Text Style فارسی نساخته اید باید دکمه New را که در شکل با عدد (1) مشخص شده است را کلیک نمائید و در پنجره ای که باز می شود یک نام برای این Style جدید وارد نمائید و یک فونت فارسی مخصوص اتوکد را نیز در قسمت Font Name که با عدد (3) در شکل مشخص شده انتخاب نمائید .
فونتهای مخصوص اتوکد با یک علامت پرگار مانند در کنار آنها و همچنین با پسوند .shx از بقیه فونتها متمایز شده اند .
باید توجه داشته باشید فونتی را که برای Text Style خود برای فارسی نویسی انتخاب می کنید انتخاب می کنید یک فونت فارسی مخصوص اتوکد باشد، از جمله این فونتها می توان به naskh.shx اشاره کرد که در شکل انتخاب شده است به هر حال شما می توانید با نگاه به پنجره Preview از فارسی بودن فونت مطلع شوید.
بعد از انتخاب فونت باید گزینه Backwards را در قسمت Effects فعال کنید، در صورت فعال نکردن این گزینه نوشته های شما به صورت بر عکس (در آئینه) نمایش داده می شوند.
اگر از ابتدا شما Style فارسی مورد نظر خود را داشید نیازی به طی مراحل بالا نبود فقط کافی بود در قسمت Style Name که با عدد (2) مشخص شده است Style مورد نظر خود را انتخاب کنید .
بعد از طی مراحل بالا دکمه Apply را کلیک می کنیم و این صفحه را می بندیم.
حال که یک Text Style فارسی را در اولین گام تعریف کردید در گام دوم باید از یک فارسی نویس مخصوص اتوکد مانند (Kateb) استفاده کنیم .
برای این کا باید یک فارسی نویس مخصوص اتوکد داشته باشیم، که لینک دانلود تعدادی از این فارسی نویسها را در انتهای همین مطلب گذاشتم .
برای استفاده از این فارسی نویسها بایستی مانند شکل زیر از منوی Tools گزینه Load Applications را انتخاب کنیم :
با انتخاب این گزینه پنجره ای مانند شکل زیر انتخاب می شود :
 
 
در این پنجره در قسمت Look in مسیر پوشه فارسی نویس را مشخص می کنیم و یک فارسی را از میان فارسی نویسها مثلا (Kateb) را مانند شکل انتخاب کرده و دکمه Load که در شکل با عدد (1) مشخص شده را کلیک می کنیم به این ترتیب در قسمت (3) مانند شکل بالا پیامی مبنی بر لینکه فارسی نویس کاتب با موفقیت لود شد نمایش داده می شود.
هر بار که از برنامه اتوکد خارج شوید و دوباره به آن وارد شوید برای استفاده مجدد از آن بایستی که دوباره با طی مراحل بالا آن را Load کنید که برای پرهیز از چنین کاری می توانید با استفاده از کلید Contents که در شکل با عدد (2) مشخص شده فارسی ساز مورد نظر را در برنامه قرار داد تا هر بار که برنامه اتوکد را باز می کنید این فارسی ساز به صورت خودکار Load شود .
حال که در گام اول یک Text Style فارسی ایجاد کردیم و در گام دوم یک فارسی ساز را در برنامه Load کردیم در آخرین گام بایستی که از این فارسی ساز برای نوشتن متن فارسی استفاده کنیم برای این کار بایستی در پنجره اصلی اتوکد در جلوی عبارت Command: که در پائین صفحه قرار دارد عبارت Kateb یا اسم هر فارسی ساز دیگری را که در قسمت Load Applications لود کردیم را تایپ کنیم و کلید Enter را در صفحه کلید فشار دهیم بعد بایستی دو نقطه بالا و پائین نشانگر نوشتن متن را در صفحه انتخاب کنیم و کلید اینتر را فشار دهیم سپس متن خود را به طور کامل تایپ کرده و در پایان یک بار کلید Enter و یک بار هم کلید Esc را در صفحه کلید فشار می دهیم به این ترتیب متن فارسی در فضای اتوکد نوشته می شود .
برای دریافت فونتهای فارسی و فارسی نویسها بر روی لینک زیر کلیک نمائید:(حجم:100 KB) برای باز کردن فایل نیاز به برنامه WinRAR دارید.
 
ACAD Farsi Font and Farsi Writer.rar دانلود فونت فارسی


[RB:Rozblog_Dynamic_Code] [RB:Rozblog_Js]
مطالب مرتبط

آموزش تصویری آپدیت نود 32
تایپ فارسی نویسی در اتو کد
خطاهای مودم
آموزش خطاهای مودم های ADSL
تغییر پسورد یاهو از طریق یاهو مسنجر ( آموزش )
8 راهکار طلایی برای ایمن کردن رایانه
قابلیت های جالب ویندوز 7 که ویندوزهای دیگر ندارند!
آموزش و ترفندهای اینستاگرام
آموزش تصویری کار با ویندوز ۸ (قسمت اول)
آموزش پیدا کردن آی پی،موقعیت جغرافیایی و.. ارسال کننده ایمیل

نظرات


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات
جدیدترین مطالب
پنل کاربری

نام کاربری
رمز عبور


نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
تبلیغات
نویسندگان
تبادل لینک اتوماتیک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فتو ستاره ساق و آدرس setarehsagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






اخرین نظرات
لیان استور - خبر جالب و متفاوتی بود ممنونم - 1397/11/9
هونام سنگ - با سلام و درود و تشکر از ارائه بازیه جالبتون.موفق باشید. - 1396/7/17
مهاجرت به آلمان - لااااااااااایــــــک خیلی لذت بردم
به ماهم سربزنید
http://migrate.mento.ir - 1394/11/8
مرجان - سسسسسسسسلام نوشته هاتون حرف نداره http://goo.gl/plzaWZ - 1394/11/8
M - - 1394/11/2/setarehsa
محمدرضا آقابیگی - خوبه ولی آمار جمعیتتون مال چند سال قبله - 1394/10/19/setarehsa
همشهری - عجب زندانیه . اونوقت اون آدمای خودفروش فتنه گر دم از زندانهای یاران میزنه - 1394/5/27/setarehsa
m - سلام خوشم اومد ایول - 1394/2/30/setarehsa
مصطفی - مرسی از مطالب خوبتون
و سپاس برای درج نام وب سایت درباره همه چیز به عنوان مرجع خبر
کاش همه آدما مثل شما بودن وقتی مطلبی رو کپی می کردن
مدیر وب سایت درباره همه چیز - 1394/2/6/setarehsa
سانیا17 - لاااااااااااایک داره بخدا - 1394/2/5/setarehsa
مطالب پر بازدید
اشتراک خبرنامه
شما کاربران گرامی با عضویت در بخش خبرنامه اینترنتی می توانید تمامی مطالب منتشر شده در فانتیک را در قالب یک ایمیل هر روز در اینباکس خود دریافت نمایید و به این صورت هیچ مطلبی از فانتیک را از دست نخواهید داد پس همین الان عضویت خود را تکمیل نمایید.
تبلیغات متنی